Splošni pogoji poslovanja

Velja od 6. 1. 2023

Textilomanie s.r.o., IČO:04788494, Registrska številka:C 91898 vodena pri Okrajnem sodišču v Brnu, Sedež: Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno
(v nadaljevanju kot „Splošni pogoji poslovanja" ali „SPP")

1

Opredelitev pojmov

e-trgovina" v teh Splošnih pogojih poslovanja pomeni internetno trgovino Prodajalca, ki deluje prek Spletnih strani.

Kupec" v teh Splošnih pogojih poslovanja predstavlja skupno poimenovanje za Potrošnika in Podjetnika.

Civilni zakonik" v teh SPP pomeni zakon št. 89/2012 Sb., civilni zakonik, v veljavnem besedilu.

Podjetnik" v teh Splošnih pogojih poslovanja v skladu z določbo § 420 Civilnega zakonika pomeni takšno stranko Internetne trgovine Prodajalca, ki samostojno opravlja na lastni račun in odgovornost pridobitno dejavnost na obrtni ali podoben način z namenom, da to počne neprekinjeno za namene doseganja dobička, in tudi takšno stranko Internetne trgovine Prodajalca, ki s Prodajalcem sklepa pogodbe, povezane z lastno trgovsko, proizvodno ali podobno dejavnostjo ali pri samostojnem opravljanju svojega poklica, oziroma osebo, ki deluje v imenu ali na račun podjetnika v smislu določbe § 420 odst. 1 Civilnega zakonika. Če Kupec v naročilu navede svojo identifikacijsko številko, se zaveda, da zanj veljajo pravila, navedena v SPP za podjetnike (v nadaljevanju označen tudi kot „Kupec – Podjetnik")

Prodajalec" v teh Splošnih pogojih poslovanja pomeni gospodarsko družbo Textilomanie s.r.o., IČO:04788494, Registrska številka:C 91898 vodena pri Okrajnem sodišču v Brnu, Sedež: Lidická 700/19, Veveří, 602 00 Brno, ki je podjetnik v smislu določbe § 420 Civilnega zakonika, ali glede na okoliščine drugo pravno osebo, s katero je Prodajalec lastniško povezan.

Pogodbena stranka" v teh SPP pomeni Prodajalca na eni strani in Kupca na drugi strani.

Potrošnik" v teh Splošnih pogojih poslovanja pomeni vsako osebo, ki zunaj okvira svoje podjetniške dejavnosti ali zunaj okvira samostojnega opravljanja svojega poklica sklene s Prodajalcem pogodbo ali s Prodajalcem drugače posluje in je hkrati stranka Internetne trgovine Prodajalca. V dvomih pri razlagi pojma „Potrošnik" se smiselno uporabi razlaga tega pojma v skladu z določbo § 419 Civilnega zakonika (v nadaljevanju označen tudi kot „Kupec – Potrošnik")

Upravljavec" v čl. XI. teh Splošnih pogojev poslovanja pomeni Prodajalca.

Spletna stran" v teh Splošnih pogojih poslovanja pomeni internetne strani https://www.ljubkidom.si

1.1

Ti Splošni pogoji poslovanja predvsem urejajo medsebojne pravice in obveznosti Prodajalca in Kupca pri prodaji in nakupu blaga od Prodajalca Kupcu in v skladu z določbo § 1751 odst. 1 Civilnega zakonika tudi njune medsebojne pravice in obveznosti, nastale na podlagi prodajne pogodbe, sklenjene med Prodajalcem in Kupcem (v nadaljevanju „prodajna pogodba" ali „pogodba").

1.2

Če bo Kupec uporabljal tudi druge storitve, ki jih zagotavlja Prodajalec, za katere veljajo posebni pogodbeni pogoji Prodajalca, imajo za takšne storitve ustrezni posebni pogodbeni pogoji prednost pred temi Splošnimi pogoji poslovanja.

1.3

Sprejetje teh Splošnih pogojev poslovanja s strani Kupca je pogoj za sklepanje pogodb s Prodajalcem predvsem prek sredstev elektronske komunikacije na daljavo in/ali e-trgovine ter za ustanovitev uporabniškega računa Kupca v okviru Spletnih strani Prodajalca. Z ustanovitvijo uporabniškega računa v okviru e-trgovine, pošiljanjem obrazca za naročilo Prodajalcu in/ali na drug podoben način, ko poda ponudbo za sklenitev prodajne pogodbe s Prodajalcem, Kupec izraža svoje brezpogojno soglasje s temi Splošnimi pogoji poslovanja in se zavezuje, da jih bo spoštoval, ter hkrati daje Prodajalcu soglasje za obdelavo svojih osebnih podatkov v smislu čl. XI teh Splošnih pogojev poslovanja. Brez izražanja soglasja s temi Splošnimi pogoji poslovanja Kupec ne more sklepati pogodb s Prodajalcem niti ustanoviti uporabniškega računa v okviru Spletnih strani.

1.4

Kupec z oddajo naročila potrjuje, da se je pred sklenitvijo pogodbe seznanil s temi SPP, katerih neločljivi del tvorijo obvestila pred sklenitvijo pogodbe, vsebovana v členu III, Reklamacijski pravilnik, Načela varstva osebnih podatkov in pogoji izbire „Načini dostave in plačila", ter da se z njimi izrecno strinja, in sicer v besedilu, veljavnem in učinkovitem v trenutku pošiljanja naročila.

2

Prodajna pogodba

2.1

Kupec z oddajo naročila blaga prek elektronske komunikacije in/ali na Spletnih straneh Prodajalca potrjuje, da se je seznanil s temi Splošnimi pogoji poslovanja, da se z njimi strinja in da je imel možnost seznaniti se z njimi v zadostnem času pred oddajo naročila.

2.2

Uporabniški račun.Na podlagi registracije Kupca, opravljene na Spletni strani, lahko Kupec dostopa do svojega uporabniškega vmesnika. Iz svojega uporabniškega vmesnika lahko kupec opravlja naročanje blaga (v nadaljevanju „uporabniški račun").

2.3

Pri registraciji na spletni strani in pri naročanju blaga je Kupec dolžan navajati pravilno in resnično vse podatke. Podatke, navedene v uporabniškem računu, je Kupec ob kakršnikoli njihovi spremembi dolžan posodobiti. Podatke, ki jih Kupec navede v uporabniškem računu in pri naročanju blaga, Prodajalec šteje za pravilne.

2.4

Dostop do uporabniškega računa je zaščiten z uporabniškim imenom in geslom. Kupec je dolžan ohranjati molčečnost glede informacij, potrebnih za dostop do njegovega uporabniškega računa.

2.5

Kupec ni upravičen omogočiti uporabe uporabniškega računa tretjim osebam in nakupa blaga po morebitno znižanih cenah tretjim osebam.

2.6

Prodajalec lahko prekliče uporabniški račun, predvsem v primeru, ko kupec krši svoje obveznosti iz prodajne pogodbe (vključno s temi splošnimi pogoji poslovanja).

2.7

Kupec se zaveda, da uporabniški račun morda ne bo dostopen neprekinjeno, predvsem glede na potrebno vzdrževanje strojne in programske opreme prodajalca oziroma potrebno vzdrževanje strojne in programske opreme tretjih oseb.

2.8

V primeru, da to spletni vmesnik trgovine omogoča, je mogoče opravljati naročanje blaga tudi brez registracije neposredno iz spletnega vmesnika e-trgovine.

2.9

Vse ponudbe in predstavitve blaga, nameščene na spletnem vmesniku e-trgovine, so informativne narave in Prodajalec ni dolžan skleniti prodajne pogodbe glede tega blaga. Pogodbeno razmerje med Prodajalcem in Kupcem nastane v trenutku prejema e-poštnega sporočila, ki potrjuje sprejem naročila Kupca (akceptacija), ki ga je Prodajalec poslal po elektronski pošti Kupcu na njegov e-poštni naslov, naveden v njegovem naročilu. Prodajalec in Kupec s tem izrecno izključujeta uporabo določbe § 1732 odst. 2 Civilnega zakonika na njuno pogodbeno razmerje.

2.10

Kupec v okviru e-trgovine izvaja posamezne tehnične korake, usmerjene k sklenitvi pogodbe, najprej tako, da zahtevano izpolnitev (blago) doda v košarico. Pred pošiljanjem naročila Prodajalcu je Kupcu omogočeno preveriti in spremeniti podatke, ki jih je Kupec vnesel v naročilo, pri čemer ima Kupec možnost ugotoviti in popraviti napake, nastale pri vnosu podatkov pred oddajo naročila. Kupec je pri naročanju blaga dolžan navajati pravilno in resnično vse podatke. Glede na to Prodajalec podatke, navedene v naročilu, šteje za pravilne.

2.11

Prodajalec nemudoma po prejemu naročila njegov prejem Kupcu potrdi v obliki e-poštnega sporočila, poslanega po elektronski pošti na e-poštni naslov Kupca, naveden v njegovem naročilu. Pogodba, sklenjena med Kupcem in Prodajalcem, bo shranjena v elektronskem arhivu Prodajalca. Ta potrditev ali njeno morebitno nepošiljanje pa ne vpliva na nastanek pogodbe.

2.12

Nastalo pogodbo je mogoče spremeniti ali razveljaviti samo na podlagi dogovora strank v skladu s temi SPP ali na podlagi zakonskih razlogov.

2.13

Prodajalec si pridržuje pravico, da ne sprejme ponudbe Kupca v obliki oddanega naročila blaga Prodajalca ali njenega dela in to enostransko zavrne, predvsem v primeru, da blago, ki ga je naročil Kupec, se ne proizvaja več ali se ne dobavlja, ni na voljo ali se je bistveno spremenila cena dobavitelja ustreznega blaga ali se je bistveno spremenila cena blaga, ki ga je naročil Kupec, in/ali je prišlo do pomote ali napake pri ponudbi, identifikaciji in opisu blaga in/ali do napake ali pomote pri objavi cene na Spletnih straneh Prodajalca, in sicer iz kakršnegakoli razloga. O tej dejstvu Prodajalec obvesti Kupca informativno po telefonu ali e-pošti, poslani na njegov e-poštni naslov, naveden v njegovem naročilu. V primeru, da je Kupec še pred nastankom pogodbe plačal del ali celotno nakupno ceno za naročeno blago, mu bo ta znesek v primeru nesprejema njegovega naročila s strani Prodajalca vrnjen na bančni račun, s katerega je bila nakupna cena plačana.

2.14

Prodajalec si pridržuje pravico razglasiti prodajno pogodbo za neveljavno sklenjeno, če je prišlo do zlorabe osebnih podatkov, zlorabe plačilne kartice ipd., ali zaradi posega upravnega ali sodnega organa, o takšnem postopku bo Kupec obveščen. Nadalje si Prodajalec pridržuje pravico razglasiti prodajno pogodbo za neveljavno sklenjeno, če pride do neupravičene uporabe popustnega ali podobnega kupona v nasprotju z njegovimi pogoji, predvsem gre za primere, ko: a) je popustni kupon uporabljen za drugo blago, kot je bilo določeno; b) je popustni kupon uporabljen v povezavi z drugim popustom, čeprav seštevanje teh popustov ni bilo izrecno prepovedano; c) Prodajalec ugotovi, da je bil popustni kupon že uporabljen. Kupec se zaveda, da v navedenih primerih prodajna pogodba ne more veljavno nastati, hkrati pa se Kupec zaveda, da je Prodajalec upravičen zahtevati med drugim neupravičeno obogatitev.

2.15

Prodajalec je vedno upravičen glede na značaj naročila (količina blaga, višina nakupne cene, predvideni stroški prevoza) še pred pošiljanjem potrditvenega e-poštnega sporočila Kupcu prositi Kupca za dodatno potrditev njegovega naročila (na primer pisno v obliki e-pošte ali po telefonu).

2.16

Kupec s tem soglaša z uporabo komunikacijskih sredstev na daljavo pri sklepanju prodajne pogodbe. Stroške, nastale Kupcu pri uporabi komunikacijskih sredstev na daljavo v zvezi s sklenitvijo prodajne pogodbe (stroški internetne povezave, stroški telefonskih klicev), krije kupec sam.

2.17

Prodajalec si pridržuje lastninsko pravico do naročenega blaga v smislu določbe § 2132 Civilnega zakonika, zaradi česar Kupec postane lastnik blaga šele s popolnim plačilom nakupne cene v skladu s prodajno pogodbo. Nevarnost škode na blagu preide na Kupca, ki je potrošnik, v trenutku prevzema blaga od prevoznika oziroma neposredno od Prodajalca ali druge osebe. Nevarnost škode na blagu preide na Kupca, ki je podjetnik, v trenutku predaje blaga s strani Prodajalca ali druge osebe Kupcu oziroma prvemu prevozniku. Enak učinek prehoda nevarnosti škode na blagu, če je Kupec podjetnik, ima tudi tista situacija, ko Kupec ne prevzame blaga, čeprav mu je Prodajalec, prevoznik ali druga oseba omogočila razpolaganje z njim. Škoda na stvari, nastala po prehodu nevarnosti škode na stvari na Kupca, ne vpliva na njegovo obveznost plačati nakupno ceno, razen če je Prodajalec škodo povzročil s kršitvijo svoje obveznosti.

2.18

Če je skupaj z blagom Kupcu s strani Prodajalca brezplačno zagotovljena akcijska ugodnost, npr. bonus ali darilo, je ustrezna darilna pogodba med Prodajalcem in Kupcem sklenjena z razveznim pogojem, da če Kupec odstopi od prodajne pogodbe za blago, v zvezi s katero je bilo Kupcu zagotovljeno darilo ali brezplačni bonus, ustrezna darilna pogodba izgubi učinek in je Kupec dolžan skupaj z blagom iz prodajne pogodbe Prodajalcu vrniti tudi darilo ali drug brezplačno zagotovljen bonus.

2.19

Kupec prevzema nase nevarnost spremembe okoliščin v smislu § 1765 odst. 2 civilnega zakonika.

3

Cena blaga in načini plačila

3.1

Cene blaga, navedene na Spletnih straneh, so pogodbene in veljajo za določeno naročilo v trenutku njegove oddaje s strani Kupca. Cene v pregledih in ponudbah na Spletnih straneh so navedene tako brez DDV kot tudi z DDV, pri čemer so cene navedene tudi vključno z vsemi drugimi davki in pristojbinami z izjemo poštnine in morebitne pristojbine za izbrani način plačila. Cene blaga ostanejo v veljavi v času, ko so prikazane v spletnem vmesniku e-trgovine. S to določbo ni omejena možnost Prodajalca prodati blago po individualno dogovorjenih cenovnih pogojih.

3.2

K nakupni ceni bo prištet DDV v zakonski višini.

3.3

Blago, ki bo poslano po pošti ali s prevozno službo, bo zaračunano v skladu z veljavnim cenikom, navedenim na Spletnih straneh v razdelku načini dostave in plačila, https://www.ljubkidom.si/.

3.4

Pri težkih in obsežnih pošiljkah se cena določi v skladu z veljavnim cenikom prevoznika in bo odobrena s strani Kupca.

3.5

Ceno blaga v skladu s prodajno pogodbo in poštnino lahko Kupec Prodajalcu plača po svoji izbiri, navedeni v njegovem naročilu, na naslednji način:

a) Plačilo vnaprej z nakazilom na bančni račun Prodajalca CZ2920100000002900968964. V primeru plačila z bančnim nakazilom vnaprej bo Prodajalec Kupcu izstavil predračun, na podlagi katerega bo kupec plačal določeno ceno v celoti. Če bo blago poslano po pošti ali s prevozno službo, ne bo zaračunano po povzetju, in/ali

b) V gotovini po povzetju na mestu, ki ga je Kupec določil v svojem naročilu, in/ali

c) Skip Pay: Z uporabo storitve se strinjate s splošnimi pogoji Skip Pay. Več o obdelavi osebnih podatkov tukaj. Vse informacije so na voljo na spletni strani Skip Pay, in/ali

d) Plačilo „Twisto Pay", ki ga zagotavlja družba Twisto payments a.s., IČ: 01615165, vpisana v poslovni register, ki ga vodi Mestno sodišče v Pragi, oddelek B, vložek 19085, s sedežem na naslovu Újezd 450/40, Malá Strana, 118 00 Praha 1 na podlagi Twisto računa z odstopom terjatve za plačilo z odloženim plačilom družbi Twisto payments a.s., in sicer pod pogoji, navedenimi v „Splošnih pogojih poslovanja za stranke storitve „TWISTO". V primeru, da Kupec uporabi storitev „Twisto Pay", posredovano s strani Prodajalca in zagotovljeno s strani Twisto payments a.s., je Kupec dolžan plačati plačilo (tj. skupno nakupno ceno in stroške dostave blaga) v 14 dneh od dneva dostave blaga. Do sklenitve prodajne pogodbe pride z izpolnitvijo naročila s strani Kupca, sprejemom naročila s strani Prodajalca (pisna potrditev po elektronski pošti) in plačilom naročenega blaga s strani Kupca ali uporabo storitve „Twisto". Kupec se strinja, da z izbiro storitve Twisto Pay v nakupovalnem košariku Trgovca in po naknadni odobritvi plačila s strani Twista sprejema „Splošne pogoje poslovanja za stranke storitve „TWISTO", in/ali

e) Morebitno prek drugih plačilnih metod/možnosti, navedenih v času sklenitve pogodbe na Spletni strani – e-trgovini Prodajalca.

3.6

V primeru plačila v gotovini po povzetju je nakupna cena zapadla ob prevzemu naročenega blaga.

3.7

Če je to v poslovni praksi običajno ali če je tako določeno s splošno veljavnimi pravnimi predpisi, bo Prodajalec glede plačil, opravljenih na podlagi prodajne pogodbe, kupcu izstavil davčni dokument – račun. Prodajalec je zavezanec za davek na dodano vrednost. Davčni dokument – račun bo prodajalec izstavil Kupcu po dostavi blaga in ga bo poslal v elektronski obliki na e-pošto, navedeno v naročilu.

3.8

Morebitnih popustov na ceno blaga, ki jih prodajalec zagotovi kupcu, ni mogoče medsebojno kombinirati.

3.9

Če plačilo s strani Kupca Prodajalcu izpolnjuje pogoje za to, da je predmet evidence prometa v skladu z zakonom št. 112/2016 Sb., o evidenci prometa, potem velja naslednje: „V skladu z zakonom o evidenci prometa je prodajalec dolžan kupcu izdati račun. Hkrati je dolžan evidentirati prejeti promet pri davčnem upravitelju na spletu; v primeru tehničnih težav pa najkasneje v 48 urah."

3.10

Če se katera od pogodbenih strank znajde v zamudi s plačilom kateregakoli plačila v skladu s Pogodbo, je druga pogodbena stranka upravičena zahtevati zamudne obresti v skladu z veljavnimi pravnimi predpisi. Če je Kupec podjetnik, se s tem za primer neizpolnitve njegove denarne obveznosti dogovarja pogodbena kazen v višini 0,1 % od neplačanega zneska za vsak tudi začeti dan zamude.

3.11

Če Kupec ne prevzame naročenega blaga v 10 (desetih) dneh od dneva, ko mu je to omogočil Prodajalec, prevoznik ali druga oseba, oziroma če neutemeljeno zavrne prevzem blaga, je dolžan plačati pogodbeno kazen v višini 10 % od nakupne cene blaga oziroma 90 Kč, če je vrednost naročila 900 Kč ali manj.

3.12

Prodajalec ima pri zamudi s plačilom nakupne cene več kot 10 dni s strani Kupca in predvsem pri kršitvi drugih obveznosti Kupca, ki izhajajo iz Pogodbe, teh SPP in/ali zakona, pravico od Pogodbe brez nepotrebnega odlašanja odstopiti.

3.13

S plačilom kakršnekoli pogodbene kazni ni prizadeta pravica Prodajalca do nadomestila morebitne nastale škode.

3.14

Kupec nadalje se zaveda, da so končne cene pri izdelkih navedene po zaokrožitvi na cele krone v skladu z ustreznimi pravnimi predpisi, v specifičnih situacijah torej lahko v končni vsoti vseh kupljenih izdelkov pride do neznatnega odstopanja od tako navedene nakupne cene, to je dano prav zaradi zaokroževanja na cele krone. Podroben razpored nakupne cene, vključno s haljerji, je vedno naveden v košarici Kupca.

3.15

Akcijske cene veljajo do razprodaje zalog pri navedbi števila kosov akcijskega blaga ali za časovno določeno obdobje. Prvotna cena pomeni ceno blaga/storitve, za katero je Prodajalec ponujal predmetno blago/storitev brez upoštevanja vseh možnih bonusov, marketinških kampanj za podporo prodaje in drugih popustnih akcij na e-trgovini, ki jo upravlja, ali ceno, ki jo nezavezujoče priporoča proizvajalec ali distributer, pri čemer bo prikazana vedno tista od cen, ki bolje odraža cenovno raven danega izdelka na trgu.

3.16

Kupec se zaveda, da lahko nastanejo primeri, ko ne pride do sklenitve pogodbe med Prodajalcem in Kupcem, predvsem v primeru, ko Kupec naroči blago po ceni, objavljeni napačno ali pomotoma zaradi napake Prodajalca in/ali iz kakršnegakoli drugega razloga, ima Prodajalec pravico odstopiti od prodajne pogodbe v skladu s čl. IX teh SPP, tudi potem, ko je Kupec prejel e-poštno sporočilo, ki potrjuje njegovo naročilo. Prodajalec v takšnem primeru Kupca obvesti o takšnem dejstvu. Primeri, ko lahko pride do napačno objavljene cene, so predvsem naslednji a) cena blaga je na prvi pogled napačna (npr. ne upošteva nabavne cene); b) pri ceni blaga je ena ali več številk preveč ali premalo; c) popust na blago presega 50 %, ne da bi bilo blago del posebne marketinške kampanje ali razprodajne akcije, označene s posebnim simbolom itd. Prodajalec opozarja, da lahko informacijski sistem Prodajalca navaja tudi pri blagu z očitno napačno ceno samodejno informacijo, da gre za znižano blago oziroma za blago v razprodaji itd. V primeru dvoma, ali je blago resnično znižano ali gre za očitno napako v ceni blaga, je zato Kupec dolžan kontaktirati Prodajalca in preveriti informacijo o pravilnosti cene.

4

Prevoz in dostava blaga

4.1

Dostave naročenega blaga bodo glede na njegovo razpoložljivost in operativne možnosti izvedene v najkrajšem možnem roku. Mesto prevzema je določeno na podlagi naročila Kupca. Maksimalni čas za dostavo blaga je 14 (štirinajst) dni od dneva sklenitve pogodbe oziroma od plačila nakupne cene, če mora biti plačana pred dostavo blaga. Če bodo okoliščine kazale na to, da ta rok ne bo upoštevan, bo Prodajalec pred njegovim potekom kontaktiral Kupca po e-pošti ali telefonu.

4.2

Prevoz na naslov dostave zagotavlja Prodajalec na enega od načinov na podlagi izbire Prodajalca.

4.3

Pošiljka z naročenim blagom vsebuje navodila za montažo (če to zahteva narava izdelka).

4.4

Naročeno blago je mogoče po izbiri Kupca, opravljeni v njegovem naročilu, dostaviti prek kurirske službe.

4.5

Prodajalec in Kupec si lahko dogovorita tudi drug način prevoza kot naveden v teh Splošnih pogojih poslovanja, pri čemer v takšnem primeru Kupec nosi tveganje in morebitne dodatne stroške, povezane s tem načinom prevoza.

4.6

V primeru, da je iz razlogov na strani Kupca potrebno blago dostavljati večkrat ali na drug način, kot je bilo navedeno v njegovem naročilu, je Kupec dolžan plačati potrebne stroške, povezane z večkratno dostavo blaga, oziroma potrebne stroške, povezane z drugim načinom dostave.

4.7

Pri prevzemu blaga od prevoznika je Kupec dolžan preveriti nepoškodovanost embalaže blaga in v primeru kakršnihkoli pomanjkljivosti to nemudoma sporočiti prevozniku. V primeru ugotovitve poškodbe embalaže, ki kaže na neupravičen vdor v pošiljko, Kupec pošiljke od prevoznika ni dolžan prevzeti.

4.8

Če bi iz kakršnihkoli razlogov pošiljanje naročenega blaga potekalo v več pošiljkah/etapah, sta se Kupec in Prodajalec dogovorila, da bodo posamezne pošiljke štete za delne prodajne pogodbe, pri čemer bo do njihove sklenitve prihajalo na način v skladu s čl. 2 teh SPP, v odnosu do vsake pošiljke, tj. Prodajalec bo Kupcu potrdil sprejem (akceptacijo) vsakega delnega dela naročila, in sicer na e-poštni naslov, naveden v osebnem računu ali v naročilu. Kupec se zaveda, da sklenitev ene delne prodajne pogodbe (v odnosu do dela njegovega naročila) ne utemeljuje pravice do sklenitve kakršnekoli druge delne prodajne pogodbe v odnosu do drugih delov njegovega naročila. V primeru dostave naročenega blaga po delih in sklepanja delnih prodajnih pogodb so stroški storitev, povezanih z dostavo blaga v odnosu do celotnega naročila (na primer prevozni stroški ali stroški povzetja), pripisani in zaračunani v celoti skupaj s prvo sklenjeno delno pogodbo, in sicer v višini, ki jo je Kupec odobril v e-trgovini Prodajalca pri pošiljanju naročila. Pravica Prodajalca do plačila stroškov storitev, povezanih z dostavo blaga, ugasne (in Prodajalec te stroške vrne, če jih je Kupec plačal), samo če pride do veljavnega odstopa od vseh sklenjenih delnih prodajnih pogodb v okviru enega naročila in hkrati (če je to relevantno) je Prodajalec obvestil Kupca, da vsi doslej nesprejeti deli naročila ne bodo več (ne glede na razlog) sprejeti. V primeru plačila blaga po povzetju pravica do plačila stroškov storitev, povezanih z dostavo blaga iz naročila, ugasne tudi z neprevzemom blaga iz prve sklenjene delne prodajne pogodbe.

4.9

Dobavni roki se podaljšajo v primeru, da Prodajalcu pri izpolnitvi začasno ali trajno prepreči višja sila kot izredna nepredvidljiva in neodvratna ovira, nastala neodvisno od njegove volje, vključno s posledicami pandemije ali vojne in kakršnegakoli podobnega konflikta. To velja tudi v primeru, če te okoliščine nastanejo pri dobaviteljih in poddobaviteljih Prodajalca ali gre za njegovo lastno obratovalno zaustavitev. Zgoraj navedeno velja tudi za okoliščine, ki bi ob izpolnitvi zgoraj navedenih pogojev preprečile Prodajalcu njegovo izpolnitev Kupcu.

4.10

Dogovor strank o dostavi blaga v kasnejšem roku, kot je dogovorjen v pogodbi, ne vpliva na prvotno določen rok plačil.

5

Odstop od pogodbe

5.1

Kupec – Potrošnik ima pravico odstopiti od pogodbe brez navedbe razloga v podaljšanem roku 30 dni od dneva, ki sledi dnevu, ko on ali tretja oseba, ki jo je določil (razen prevoznika), prevzame blago (v primeru sklenitve pogodbe, katere predmet je več vrst blaga ali dostava več delov, ima pravico odstopiti v 30 dneh od dneva, ko on ali tretja oseba, ki jo je določil – razen prevoznika – prevzame zadnjo dostavo blaga). Odstop od prodajne pogodbe mora biti prodajalcu poslan v roku, navedenem v prejšnjem stavku.

5.2

Kupec se zaveda, da v skladu z določbo § 1837 civilnega zakonika med drugim ne more odstopiti od prodajne pogodbe o dobavi blaga, ki je bilo prilagojeno željam kupca ali za njegovo osebo, od prodajne pogodbe o dobavi blaga, ki hitro propada, kot tudi blaga, ki je bilo po dostavi nepovrnjivo pomešano z drugim blagom, od prodajne pogodbe o dobavi blaga v zaprti embalaži, ki ga je potrošnik iz embalaže vzel in ga iz higienskih razlogov ni mogoče vrniti, in od prodajne pogodbe o dobavi zvočnega ali slikovnega posnetka ali računalniškega programa, če je poškodoval njihovo originalno embalažo.

5.3

Za namene uveljavljanja pravice do odstopa od pogodbe mora Potrošnik o svojem odstopu od pogodbe obvestiti Prodajalca v obliki enostranskega pravnega dejanja - idealno z izpolnitvijo spletnega obrazca na www.ljubkidom.si/sos ali na primer s pismom, poslanim prek izvajalca poštnih storitev ali po e-pošti na info@ljubkidom.si.

5.4

Da bi bil upoštevan rok za odstop od pogodbe, zadostuje, da se odstop od pogodbe pošlje pred potekom ustreznega roka.

5.5

Potrošnik se zaveda, da ne more odstopiti od pogodbe v primerih, ko tako določa zakon, na primer v primeru:

a) pogodbe o dobavi blaga, ki je bilo prilagojeno željam Kupca ali za njegovo osebo,

b) pogodbe o zagotavljanju storitev, ki jih je Prodajalec izpolnil s predhodnim izrecnim soglasjem potrošnika pred potekom roka za odstop od pogodbe;

c) pogodbe o dobavi blaga ali storitve, katere cena je odvisna od nihanj finančnega trga neodvisno od volje Prodajalca in do katerih lahko pride med rokom za odstop od pogodbe;

d) pogodbe o dobavi blaga, ki hitro propada, kot tudi blaga, ki je bilo po dostavi nepovrnjivo pomešano z drugim blagom;

e) pogodbe o popravilu ali vzdrževanju, opravljenem na mestu, ki ga je določil Kupec na njegovo zahtevo; to pa ne velja v primeru naknadne izvedbe drugih kot zahtevanih popravil ali dobave drugih kot zahtevanih nadomestnih delov;

f) pogodbe o dobavi blaga v zaprti embalaži, ki ga je potrošnik iz embalaže vzel in ga iz higienskih razlogov ni mogoče vrniti;

5.6

Kupec – Potrošnik se zaveda, da če je skupaj z blagom Kupcu – Potrošniku s strani Prodajalca brezplačno zagotovljen bonus ali darilo, je ustrezna darilna pogodba med Potrošnikom in Kupcem sklenjena z razveznim pogojem, da če Potrošnik odstopi od prodajne pogodbe za blago, v zvezi s katero je bilo Potrošniku zagotovljeno darilo ali brezplačni bonus, ustrezna darilna pogodba izgubi učinek in je Potrošnik dolžan skupaj z blagom iz prodajne pogodbe Prodajalcu vrniti tudi darilo ali drug brezplačno zagotovljen bonus.

5.7

Če Kupec - Potrošnik odstopi od pogodbe, mu bo Prodajalec brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje v štirinajstih dneh (14) od odstopa od pogodbe, vrnil vse denarne zneske, vključno s stroški dostave, ki jih je od njega prejel na podlagi pogodbe, na enak način. Prodajalec bo Potrošniku vrnil prejete denarne zneske na drug način samo, če se s tem Potrošnik strinja in če mu s tem ne nastanejo dodatni stroški. Če je Potrošnik izbral drug, kot najcenejši način dostave blaga, ki ga Prodajalec ponuja, bo Prodajalec Potrošniku vrnil stroške dostave blaga v višini, ki ustreza najcenejšemu ponujenemu načinu dostave blaga.

5.8

Kupec – Potrošnik je dolžan blago brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje v 14 dneh od dneva, ko je prišlo do odstopa od pogodbe, poslati nazaj. Rok se šteje za upoštevan, če Kupec – Potrošnik Prodajalcu pošlje blago nazaj pred potekom 14 dni. Če Kupec – Potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, Prodajalec ni dolžan vrniti prejetih denarnih sredstev Kupcu – Potrošniku prej, preden mu Kupec – Potrošnik blago preda ali dokaže, da je blago pravilno in dokazljivo Prodajalcu.

5.9

Kupec – Potrošnik s tem se zaveda, da v skladu z določbo § 1820 odst. 1 pis. g). Civilnega zakonika bo nosil vse stroške, povezane z vračilom blaga v okviru odstopa nazaj Prodajalcu.

5.10

Kupec – Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga zaradi ravnanja s tem blagom na drug način, kot je potreben za seznanitev z naravo in lastnostmi blaga, vključno z njegovo funkcionalnostjo.

5.11

Pravico do povračila škode, nastale na blagu, je prodajalec upravičen enostransko pobotati s pravico Kupca - Potrošnika do vračila nakupne cene.

5.12

Prodajalec si dovoljuje Kupca – Potrošnika opozoriti, da njegove zgoraj navedene pravice do odstopa od pogodbe ni mogoče razumeti kot njegovo možnost brezplačne izposoje blaga in njegove vrnitve po 30 dneh. Kupec – Potrošnik ima pravico z blagom ravnati samo na takšen način, ki je potreben za seznanitev z naravo, lastnostmi in funkcionalnostjo blaga. Če Kupec – Potrošnik z blagom ravna v nasprotju s prejšnjim stavkom, zaradi česar je vrnjeno blago poškodovano, obrabljeno, uporabljeno, odgovarja Kupec – Potrošnik za zmanjšanje vrednosti vrnjenega blaga in Prodajalec lahko pobota v skladu s tem čl. VIII. odst. 5) to svojo pravico do nadomestila s tem nastale škode s pravico Kupca – Potrošnika do vračila nakupne cene za blago.

5.13

Kupec – Potrošnik ne more odstopiti od pogodbe o zagotavljanju storitev, ki jih je Prodajalec izpolnil s predhodnim izrecnim soglasjem Kupca – Potrošnika pred potekom roka za odstop od pogodbe.

5.14

Prodajalec je v smislu določbe § 2001 Civilnega zakonika upravičen od pogodbe in/ali njenega dela enostransko odstopiti s takojšnjim učinkom, predvsem v primerih, da:

a) naročeno blago ni več na voljo v okviru skladiščnih zalog Prodajalca, in/ali

b) naročeno blago se ne proizvaja več, in/ali

c) naročeno blago se ne dobavlja več Prodajalcu, in/ali

d) se je bistveno spremenila cena naročenega blaga glede na dogovorjeno nakupno ceno v skladu z naročilom, in/ali

e) je prišlo do pomote in/ali upravne in/ali tehnične napake pri ponudbi, identifikaciji, opisu blaga in/ali napačne ali drugače napačne objave cene blaga na Spletni strani - e-trgovini Prodajalca, in/ali

f) je Kupec v zamudi s plačilom nakupne cene blaga več kot 14 dni, in/ali

g) je Kupec v zamudi s prevzemom naročenega blaga do 10 (deset) dni od dneva, ko mu je Prodajalec, prevoznik ali druga oseba omogočila prevzem, in/ali

h) ima Prodajalec utemeljen sum, da je Kupec navedel napačne, neresnične ali zavajajoče podatke v okviru naročila blaga.

i) Prodajalec je v smislu določbe § 2001 Civilnega zakonika upravičen od pogodbe, sklenjene s Kupcem - Podjetnikom, odstopiti brez navedbe razloga kadarkoli do časa prevzema blaga s strani Podjetnika, pri čemer v takšnem primeru bo Prodajalec Podjetniku vrnil nakupno ceno brez nepotrebnega odlašanja, in sicer na bančni račun, s katerega je bila nakupna cena plačana.

5.15

V primerih, ko ima Kupec v skladu z določbo § 1829 odst. 1 civilnega zakonika pravico odstopiti od prodajne pogodbe, je nadalje Prodajalec tudi upravičen kadarkoli odstopiti od prodajne pogodbe, in sicer do časa prevzema blaga s strani Kupca. V takšnem primeru bo Prodajalec Kupcu vrnil nakupno ceno brez nepotrebnega odlašanja, in sicer negotovinsko na račun, ki ga je določil Kupec. Prodajalec je nadalje upravičen odstopiti od pogodbe ali njenega dela v primerih, ko tako določa zakon.

5.16

Prodajalec opozarja Kupca – Potrošnika in ta se zaveda in soglaša, da njegove zgoraj navedene pravice do odstopa od pogodbe ni mogoče razumeti kot možnost brezplačne izposoje blaga in njegove vrnitve po poteku roka. Kupec – Potrošnik je upravičen ravnati z blagom samo v obsegu, potrebnem za seznanitev z naravo, lastnostmi in funkcionalnostjo blaga, podobno kot pri njegovem ogledu v fizični trgovini. Kakršnakoli uporaba blaga nad ta okvir, predvsem njegova ponovna uporaba, pranje, namestitev, montaža ali manipulacija, ki vodi do vidne obrabe ali poškodbe, se šteje za ravnanje nad okvirom običajnega preizkušanja.

5.17

Kupec – Potrošnik je dolžan vrniti blago v prvotnem stanju, tj. vključno s kompletno dodatno opremo, dokumentacijo, navodili, darili k naročilu in originalno embalažo, če je bila del dobave. Vrnitev blaga brez originalne embalaže sama po sebi ni ovira za odstop od pogodbe, vendar se lahko upošteva pri določanju morebitnega zmanjšanja vrednosti blaga, če embalaža tvori bistveni del vrednosti blaga (npr. pri darilnih kompletih, blagovnih znamkah ali zaščitni embalaži z varnostno funkcijo itd.).

5.18

Če bo blago vrnjeno poškodovano, umazano, vidno obrabljeno, z manjkajočimi deli ali dodatno opremo, brez originalne embalaže (če je ta embalaža bistveni del vrednosti blaga) ali drugače v stanju, ki preprečuje njegovo ponovno prodajo po prvotni ceni, ima Prodajalec pravico uveljavljati pravico do nadomestila za zmanjšanje vrednosti blaga. To pravico lahko Prodajalec enostransko pobota z zneskom, ki ga mora vrniti Kupcu – Potrošniku na podlagi njegovega odstopa od pogodbe. Višina zmanjšanja vrednosti je določena individualno, ob upoštevanju obsega poškodbe ali razvrednotenja, pri čemer se običajno giblje v razponu realnih stroškov, potrebnih za vrnitev blaga v prvotno stanje, ali primernega znižanja njegove prodajne vrednosti (npr. 10–50 % cene, odvisno od resnosti poškodbe).

5.19

Prodajalec bo ob prejemu vrnjenega blaga opravil njegovo temeljito oceno, in sicer z vizualnim pregledom in po potrebi s funkcionalnim preizkusom. O rezultatu te ocene bo Kupec – Potrošnik obveščen po e-pošti ali na drug primeren način, pri čemer bo Prodajalec navedel: 1) ugotovljeno poškodbo, umazanijo ali manjkajoče dele, 2) predlagano višino zmanjšanja vrnjenih sredstev z utemeljitvijo, 3) rok, v katerem bo znesek izplačan po medsebojnem pobotanju. Kupec se zaveda in soglaša, da je Prodajalec upravičen zmanjšati znesek, vrnjen Kupcu – Potrošniku, tudi v primerih, ko blago nosi znake uporabe, ki presegajo okvir običajnega preizkušanja – predvsem pri tekstilnem blagu (nošenje, pranje, praske, odprta embalaža, odstranjeni pečati ali drugi vidni znaki uporabe, manjkajoča dodatna oprema itd.

Izračun zmanjšanja vrednosti:
a) Primerno zmanjšanje vrednosti se določi individualno glede na naravo poškodbe, umazanije, obseg uporabe ali manjkajoče dele blaga.

b) Običajna stopnja zmanjšanja se giblje v razponu 10–30 % cene blaga pri manjši obrabi ali poškodbi embalaže, 30–50 % pri vidni uporabi ali umazaniji in do 100 % v primeru, da je blago nepovratno poškodovano ali nekompletno do te mere, da ni več prodajno.

6

Kakovost ob prevzemu in pravice iz napak

6.1

Pravice in obveznosti Prodajalca in Kupca glede pravic iz napak se ravnajo po ustreznih določbah Civilnega zakonika, predvsem določbah § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 in § 2161 do § 2174b.

6.2

Prodajalec v skladu z določbo § 2161 Civilnega zakonika odgovarja Potrošniku, da blago, ki ga je naročil, ob prevzemu nima napak, tj. predvsem da v času, ko je Potrošnik stvar prevzel, ima blago lastnosti, ki sta jih stranki dogovorili, in če dogovor manjka, ima takšne lastnosti, ki jih je Prodajalec ali proizvajalec opisal ali ki jih je Kupec pričakoval glede na naravo blaga in na podlagi reklame, ki jo izvaja, se blago prilega namenu, ki ga za njegovo uporabo navaja Prodajalec ali za katerega se blago te vrste običajno uporablja, blago ustreza kakovosti ali izvedbi dogovorjenemu vzorcu ali predlogi, če je bila kakovost ali izvedba določena po dogovorjenem vzorcu ali predlogi, je blago v ustrezni količini, meri ali teži in ustreza zahtevam pravnih predpisov. Za napako blaga pa ni mogoče šteti razlike odtenkov barv v resničnosti in na elektronskih prikazovalnih napravah.

6.3

Prodajalec odgovarja Kupcu, da stvar ob prevzemu nima napak. Predvsem Prodajalec odgovarja Kupcu, da stvar:

a) ustreza dogovorjenemu opisu, vrsti in količini ter kakovosti, funkcionalnosti, združljivosti, interoperabilnosti in drugim dogovorjenim lastnostim,

b) je primerna za namen, za katerega jo kupec zahteva in s katerim se prodajalec strinja,

c) je dostavljena z dogovorjeno dodatno opremo in navodili za uporabo, vključno z navodili za montažo ali namestitev.

6.4

Prodajalec odgovarja Kupcu, da poleg dogovorjenih lastnosti:

a) je stvar primerna za namen, za katerega se stvar te vrste običajno uporablja, tudi glede na pravice tretjih oseb, pravne predpise, tehnične standarde ali kodekse ravnanja danega sektorja, če tehničnih standardov ni,

b) stvar po količini, kakovosti in drugih lastnostih, vključno z življenjsko dobo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, ustreza običajnim lastnostim stvari iste vrste, ki jih lahko Kupec razumno pričakuje, tudi glede na javne izjave, ki jih je dal Prodajalec ali druga oseba v isti pogodbeni verigi, predvsem z reklamo ali označevanjem,

c) je stvar dostavljena z dodatno opremo, vključno z embalažo, navodili za montažo in drugimi navodili za uporabo, ki jih lahko Kupec razumno pričakuje, in

d) stvar ustreza kakovosti ali izvedbi vzorca ali predloge, ki ju je Prodajalec Kupcu zagotovil pred sklenitvijo pogodbe.

6.5

Zgornji odstavek se ne uporablja v primeru, da je prodajalec kupca pred sklenitvijo pogodbe posebej opozoril, da se nekatera lastnost stvari razlikuje, in je kupec s tem pri sklepanju pogodbe izrecno soglašal.

6.6

Reklamacija ni utemeljena predvsem, ko:

a) je bila napaka na stvari v času prevzema in je za takšno napako dogovorjen popust na nakupno ceno

b) je napako povzročil kupec in je nastala zaradi nepravilne uporabe, skladiščenja, nepravilnega vzdrževanja, prekomernega obremenjevanja, posega kupca ali mehanskih poškodb

c) uporabe blaga v pogojih, ki s svojo temperaturo, prašnostjo, vlažnostjo, kemijskimi in mehanskimi vplivi okolja niso običajni

d) je napaka nastala zaradi zunanjega dogodka zunaj vpliva prodajalca (naravne nesreče, višja sila, stanje el. omrežja)

e) so bile uporabne in estetske vrednosti blaga zaradi malomarnega načina uporabe blaga prezgodaj izčrpane

f) gre za naravne lastnosti naravnih materialov, ne za napako (napaka blaga ni običajna barvna ali strukturna razlika pri naravnih ali tekstilnih materialih, lakiranih, keramičnih ali oljenih površinah, tipične lastnosti lesa ali bambusa, vključno z vonjem, ali manjša odstopanja dimenzij pri oblazinjenem pohištvu v okviru tolerance.

g) se napaka tudi po temeljitem strokovnem pregledu na blagu ne pokaže

h) z izvedbo nekvalificiranega posega, uporabo neoriginalnih delov, spremembo parametrov ali če je napaka nastala v primeru predelave blaga s strani kupca ali tretje osebe

i)se napaka ni pokazala v garancijskem roku

6.7

Napaka stvari ni obraba stvari, povzročena z njeno običajno uporabo, ali pri rabljeni stvari obraba, ki ustreza stopnji njene predhodne uporabe.

6.8

V skladu z določbo § 2165 odst. 1 Civilnega zakonika velja, da je Kupec - Potrošnik upravičen uveljavljati pravico iz napake, ki se pojavi pri potrošnem blagu v času največ štiriindvajsetih (24) mesecev od prevzema, pri čemer to ne velja za stvar, prodano po nižji ceni zaradi napake, zaradi katere je bila nižja cena dogovorjena, za obrabo stvari, povzročeno z njeno običajno uporabo, pri rabljeni stvari za napako, ki ustreza stopnji uporabe ali obrabe, ki jo je stvar imela ob prevzemu s strani Potrošnika, če to izhaja iz narave stvari.

6.9

V skladu z določbo § 2165 odst. 1 Civilnega zakonika velja, da je Kupec - Potrošnik upravičen uveljavljati pravico iz napake, ki se pojavi pri potrošnem blagu v času največ štiriindvajsetih (24) mesecev od prevzema, pri čemer to ne velja za stvar, prodano po nižji ceni zaradi napake, zaradi katere je bila nižja cena dogovorjena, za obrabo stvari, povzročeno z njeno običajno uporabo, pri rabljeni stvari za napako, ki ustreza stopnji uporabe ali obrabe, ki jo je stvar imela ob prevzemu s strani Potrošnika, če to izhaja iz narave stvari.

6.10

Kupec – Podjetnik je upravičen uveljavljati pravico iz napake, ki se pojavi pri blagu v času največ dvanajst (12) mesecev od dneva prehoda nevarnosti škode na Kupca - Podjetnika, čeprav se pokaže šele kasneje, in/ali po potrebi v roku, ki ga Prodajalec navede v okviru opisa blaga glede na garancijske roke, ki jih zagotavlja dobavitelj in/ali proizvajalec kupljenega blaga. To ne velja za blago, prodano po nižji ceni zaradi ali zaradi napake, zaradi katere je bila nižja cena dogovorjena, za obrabo stvari, povzročeno z njeno običajno uporabo, pri rabljeni stvari za napako, ki ustreza stopnji uporabe ali obrabe, ki jo je stvar imela ob prevzemu s strani Kupca, če to izhaja iz narave stvari.

6.11

Prodajalec bo Kupcu najkasneje ob prevzemu blaga izdal potrdilo o garanciji za kakovost (v nadaljevanju „Garancijski list") v besedilni obliki. Garancijski list mora biti napisan v jasnem in razumljivem jeziku. V primeru, da Prodajalec Kupcu ne izda Garancijskega lista, služi kot garancijski list davčni dokument – račun.

6.12

V skladu z določbo § 2169 Civilnega zakonika velja, da če stvar nima lastnosti, določenih v določbi § 2161 Civilnega zakonika, lahko Potrošnik zahteva njeno odpravo. Po svoji izbiri lahko zahteva dobavo nove stvari brez napake ali popravilo stvari, razen če je izbrani način odprave napake nemogoč ali v primerjavi z drugim nesorazmerno drag; to se presodi predvsem glede na pomen napake, vrednost, ki bi jo stvar imela brez napake, in to, ali je mogoče z drugim načinom napako odpraviti brez večjih težav za Kupca. Prodajalec lahko zavrne odpravo napake, če je to nemogoče ali nesorazmerno drago predvsem glede na pomen napake in vrednost, ki bi jo stvar imela brez napake. Določbe § 1923, § 2106 in § 2107 Civilnega zakonika o pravicah iz napak se tukaj ne uporabljajo.

6.13

V skladu z določbo § 2171 Civilnega zakonika lahko Kupec zahteva primeren popust ali odstopi od pogodbe, če:

a) je prodajalec zavrnil odpravo napake ali je ni odpravil v skladu s § 2170 odst. 1 in 2,

b) se napaka pokaže ponovno,

c) je napaka bistvena kršitev pogodbe, ali

d) je iz izjave prodajalca ali iz okoliščin razvidno, da napaka ne bo odpravljena v primernem času ali brez večjih težav za kupca.

6.14

Kupec ne more odstopiti od pogodbe, če je napaka stvari nepomembna; šteje se, da napaka ni nepomembna. Določbi § 2110 in 2111 se ne uporabljata. Če kupec odstopi od pogodbe, mu prodajalec vrne nakupno ceno brez nepotrebnega odlašanja po tem, ko prejme stvar ali ko mu kupec dokaže, da je stvar poslal.

6.15

Kupec sporoči Prodajalcu, katero pravico si je izbral, ob obvestilu o napaki ali brez nepotrebnega odlašanja po obvestilu o napaki. Opravljene izbire Kupec ne more spremeniti brez soglasja Prodajalca; to ne velja, če je Kupec zahteval popravilo napake, ki se izkaže za nepopravljivo. Če ima stvar napako, lahko Kupec zahteva njeno odpravo. Po svoji izbiri lahko zahteva dobavo nove stvari brez napake ali popravilo stvari, razen če je izbrani način odprave napake nemogoč ali v primerjavi z drugim nesorazmerno drag; to se presodi predvsem glede na pomen napake, vrednost, ki bi jo stvar imela brez napake, in to, ali je mogoče z drugim načinom napako odpraviti brez večjih težav za kupca. Prodajalec lahko zavrne odpravo napake, če je to nemogoče ali nesorazmerno drago predvsem glede na pomen napake in vrednost, ki bi jo stvar imela brez napake.

6.16

Primeren popust se določi kot razlika med vrednostjo stvari brez napake in stvari z napako, ki jo je Kupec prejel. V primeru zamenjave blaga se nadaljuje tek prejšnjega garancijskega roka oziroma roka za odgovornost za napake in ne teče nov rok.

6.17

V skladu z določbo § 2172 Civilnega zakonika se pravice iz napake (reklamacija) uveljavljajo pri Prodajalcu, na naslovu, primarno določenem za dostavo odstopa, pritožb in zahtevkov iz napak blaga Prodajalcu: Velké dráhy 74e, 664 61 Opatovice. Kupec je nadalje pravilno upravičen uveljavljati reklamacijo v obliki spletnega obrazca na www.ljubkidom.si/sos, in/ali po e-pošti na naslov: info@ljubkidom.si. Uveljavljanje reklamacije mora vsebovati: 1) popoln opis označbe in identifikacijo naročila in blaga Kupca (priporočeno je priložiti kopijo ali identifikacijo naročila/računa), 2) pravilen in dokazljiv opis napake blaga, vključno z njeno pravilno dokumentacijo (npr. pravilen opis napake in/ali fotografije), in 3) naknadno izbiro in uveljavljanje reklamacijskega zahtevka Kupca – potrošnika v skladu s čl. X odst. 6) teh SPP.

6.18

Prodajalec je dolžan Kupcu nemudoma poslati pisno potrdilo o prejemu reklamacije in o tem, kdaj je Kupec pravico uveljavljal, kaj je vsebina reklamacije in kakšen način reševanja reklamacije Kupec zahteva. Ta obveznost se nanaša tudi na druge osebe, določene za izvedbo popravila.

6.19

Če kupec reklamira poškodovano blago iz kompleta (tj. iz več kosov v embalaži), praviloma zadostuje, da prodajalcu pošlje fotografije ali video blaga, za katerega kupec meni, da ima napake, po potrebi samo poškodovan del, ne celotnega kompleta. To velja tudi v primeru, da gre za izdelek, ki je sestavljen iz več delov, in kupec reklamira samo en njegov del. Prodajalec priporoča, da se blago pošilja najbolje v originalni embalaži ali drugače primerno zapakirano. Pošiljk z reklamiranim blagom ni mogoče poslati prodajalcu po povzetju.

6.20

Stanje blaga, katerega pregled Kupec zahteva, mora izpolnjevati osnovne higienske standarde, ki omogočajo pregled njegovega stanja in ugotavljanje napak. Prodajalec priporoča, da je blago, poslano v reklamacijo, pravilno očiščeno. V primeru, da stanje blaga, predanega prodajalcu v presojo utemeljenosti uveljavljenih napak, ne izpolnjuje elementarnih higienskih zahtev, potrebnih za pregled njegovega stanja, bo takšno blago poslano Kupcu nazaj.

6.21

Prodajalec ni dolžan zagotoviti Kupcu nadomestnega blaga za čas reševanja reklamacije.

6.22

Prodajalec odloči o reklamaciji takoj, v zapletenih primerih v primernem roku do treh (3) dni. V ta rok se ne šteje čas, primeren glede na vrsto izdelka ali storitve, potreben za strokovno presojo napake. Reklamacija, vključno z odpravo napake, mora biti rešena brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje v 30 dneh od dneva uveljavljanja reklamacije, če se Prodajalec s Kupcem ne dogovorita za daljši rok. Prodajalec je dolžan izdati Kupcu potrdilo o datumu in načinu reševanja reklamacije, vključno s potrdilom o izvedbi popravila in času njegovega trajanja, po potrebi pisno utemeljitev zavrnitve reklamacije. Ta obveznost se nanaša tudi na druge osebe, določene za izvedbo popravila.

6.23

Prodajalec bo Kupcu vrnil denarna sredstva, prejeta od kupca, na enak način, kot jih je prodajalec od kupca prejel, če se s kupcem ne dogovori drugače.

6.24

Garancija za kakovost blaga v smislu določbe § 2113 Civilnega zakonika je Kupcu zagotovljena glede na garancijo za kakovost blaga, ki jo zagotavlja proizvajalec blaga. Če je na prodajanem blagu, na njegovi embalaži, v navodilih, priloženih blagu, ali v skladu z drugimi pravnimi predpisi navedena doba, v kateri je mogoče stvar uporabiti, se uporabljajo zakonske določbe o garanciji za kakovost blaga. Prodajalec bo Kupcu zagotovil informacije glede garancije za kakovost določene vrste blaga tudi na podlagi njegovega telefonskega ali e-poštnega vprašanja, naslovljenega na Prodajalca.

7

Varstvo osebnih podatkov

7.1

Svojo informacijsko dolžnost do kupca v smislu čl. 13 Uredbe Evropskega parlamenta in Sveta 2016/679 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter o razveljavitvi Direktive 95/46/ES (splošna uredba o varstvu podatkov) (v nadaljevanju „uredba GDPR"), povezano z obdelavo osebnih podatkov Kupca za namene izpolnjevanja prodajne pogodbe, za namene pogajanj o prodajni pogodbi in za namene izpolnjevanja javnopravnih obveznosti prodajalca, prodajalec izpolnjuje prek posebnega dokumenta.

7.2

Kupec, ki je hkrati fizična oseba, daje soglasje za obdelavo svojih osebnih podatkov v smislu 4 pis. a) zakona št. 110/2019, o obdelavi osebnih podatkov in o spremembi nekaterih zakonov, v veljavnem besedilu (v nadaljevanju tudi „zakon o obdelavi osebnih podatkov"), Upravljavcu, in sicer vseh osebnih podatkov, ki jih Upravljavcu zagotovi (v nadaljevanju „osebni podatki"), predvsem imena, priimka, telefona, e-poštnega naslova, identifikacijske številke, davčne identifikacijske številke in po potrebi drugih podatkov, npr. datuma rojstva.

7.3

Kupec, ki je hkrati fizična oseba, daje soglasje za obdelavo svojih osebnih podatkov v skladu s prejšnjim odstavkom za namen ustanovitve in vodenja uporabniškega računa Kupca v okviru e-trgovine, sklepanja in izpolnjevanja pogodb med Kupcem in Upravljavcem, za namen izboljšanja in razširitve storitev Kupcem (predvsem splošno izboljšanje delovanja e-trgovine, dodajanje funkcionalnosti itd.) in v primeru, da Kupec ne izbere druge možnosti, tudi ponujanja trgovine ali storitev (pošiljanje poslovnih sporočil in novic).

7.4

Kupec soglaša v smislu določbe § 7 odst. 2 zakona št. 480/2004 Sb., o nekaterih storitvah informacijske družbe in o spremembi nekaterih zakonov (zakon o nekaterih storitvah informacijske družbe), v veljavnem besedilu, s pošiljanjem poslovnih sporočil s strani Prodajalca na elektronski naslov ali telefonsko številko Kupca. Svojo informacijsko dolžnost do kupca v smislu čl. 13 uredbe GDPR, povezano z obdelavo osebnih podatkov Kupca za namene pošiljanja poslovnih sporočil, prodajalec izpolnjuje prek posebnega dokumenta.

7.5

Kupec soglaša s shranjevanjem t. i. piškotkov na njegov računalnik. V primeru, da je nakup na spletni strani mogoče opraviti in obveznosti prodajalca iz prodajne pogodbe izpolniti, ne da bi prišlo do shranjevanja t. i. piškotkov na računalnik Kupca, lahko Kupec soglasje v skladu s prejšnjim stavkom kadarkoli prekliče.

7.6

Načela in pogoji obdelave osebnih podatkov Prodajalca so navedeni in Kupcu dostopni na Spletnih straneh s povezavo: https://www.ljubkidom.si/varstvo-osebnih-podatkov/

7.7

Kupec hkrati se zaveda, da:

a) če ne izbere druge možnosti, lahko njegove osebne podatke Upravljavec obdeluje tudi za namen ponujanja trgovine, sklenitve in izpolnitve prodajne pogodbe;

b) ne bodo obdelani njegovi občutljivi podatki v smislu zakona o obdelavi osebnih podatkov;

c) svoje osebne podatke zagotavlja prostovoljno in za neomejen čas;

d) je Upravljavec upravičen obdelovati njegove osebne podatke v celoti do časa, ko Kupec zaprosi za njihovo izbris;

e) lahko svoje soglasje za obdelavo osebnih podatkov Kupec kadarkoli prekliče, in sicer pisno ali s svojega e-poštnega naslova;

f) bo njegove osebne podatke Upravljavec obdeloval ročno in samodejno prek svojih zaposlenih in nadalje prek obdelovalcev, pooblaščenih s strani Upravljavca na podlagi pisne pogodbe, ki bodo v skladu s takšno pogodbo dolžni varovati osebne podatke Kupca najmanj v enakem obsegu kot Upravljavec;

g) z izjemo zgoraj navedenega Upravljavec ali obdelovalec ne bo zagotavljal osebnih podatkov Kupca drugim tretjim osebam, z izjemo oseb, ki zagotavljajo administrativno, računovodsko in tehnično podporo pri delovanju e-trgovine;

h) so zaposleni Upravljavca ali obdelovalca, druge fizične osebe, ki bodo obdelovale osebne podatke Kupca na podlagi pogodbe z upravljavcem ali obdelovalcem, in druge osebe, ki bodo v okviru izpolnjevanja zakonsko določenih pooblastil in obveznosti prihajale v stik z osebnimi podatki pri upravljavcu ali obdelovalcu, dolžne ohranjati molčečnost o osebnih podatkih in o varnostnih ukrepih, katerih razkritje bi ogrozilo zavarovanje osebnih podatkov Kupca, pri čemer ta obveznost molčečnosti traja tudi po prenehanju zaposlitve ali ustreznih del;

i) ima v zvezi z obdelavo osebnih podatkov s strani Upravljavca pravice, ki izhajajo predvsem, predvsem ima pravico prositi Upravljavca za informacijo o obdelavi svojih osebnih podatkov, pri čemer je Upravljavec dolžan Kupcu brez nepotrebnega odlašanja predati to informacijo. Vsebina informacije je določena z določbami zakona o obdelavi osebnih podatkov. Upravljavec ima pravico za zagotovitev informacije zahtevati primerno plačilo, ki ne presega stroškov, potrebnih za zagotovitev informacije. Obveznost Upravljavca zagotoviti Kupcu te informacije lahko zanj izpolnjuje obdelovalec;

j) v primeru, da Kupec meni, da Upravljavec ali obdelovalec izvaja obdelavo njegovih osebnih podatkov, ki je v nasprotju z varstvom zasebnega in osebnega življenja posameznika, na katerega se nanašajo podatki, ali v nasprotju z zakonom o varstvu osebnih podatkov, predvsem če bodo njegovi osebni podatki netočni glede na namen njihove obdelave, lahko Kupec prosi Upravljavca ali obdelovalca za pojasnilo in/ali zahteva, da Prodajalec ali obdelovalec odpravi tako nastalo stanje, predvsem prositi za blokiranje, izvedbo popravka, dopolnitev ali izbris njegovih osebnih podatkov. Če bo takšna zahteva Kupca ugotovljena kot upravičena, bo Upravljavec ali obdelovalec nemudoma odpravil nepravilno stanje;

k) je Upravljavec izpolnil svojo obveznost in priglasil svojo namero obdelovati osebne podatke Kupcev Uradu za varstvo osebnih podatkov;

l) sta Upravljavec in obdelovalec dolžna sprejeti potrebne ukrepe, da ne pride do nepooblaščenega ali naključnega dostopa do osebnih podatkov Kupca, do njihove spremembe, uničenja ali izgube, nepooblaščenih prenosov, do njihove druge nepooblaščene obdelave ter do druge zlorabe osebnih podatkov. Ta obveznost velja tudi po prenehanju obdelave osebnih podatkov.

8

Licenčni pogoji, pravice intelektualne lastnine

8.1

Z izjemo neprenosljive osebne pravice do uporabe e-trgovine v skladu s temi Splošnimi pogoji poslovanja Kupci z uporabo e-trgovine ali sklenitvijo prodajne pogodbe s Prodajalcem ne pridobijo nobenih pravic intelektualne lastnine do pravic Prodajalca na intelektualno lastnino niti pravic do intelektualne lastnine, trgovskih nazivov, registriranih znamk drugih oseb.

8.2

Kupci niso upravičeni ustvarjati izpeljanih del na podlagi Spletnih strani.

9

Spremembe splošnih pogojev poslovanja

9.1

Pri razlagi teh Splošnih pogojev poslovanja se uporablja tudi praksa, ki bo med Pogodbenimi strankami uvedena, vendar takšna praksa sama po sebi ni sposobna spremeniti besedila (pogojev) teh Splošnih pogojev poslovanja.

9.2

Prodajalec je upravičen te Splošne pogoje poslovanja ali kakršnekoli dodatne pogoje, ki se nanašajo na prodajo in storitve, ki jih zagotavlja Prodajalec, občasno spreminjati, na primer zaradi sprememb veljavnih zakonov, izboljšav ali drugih sprememb Storitev. Prodajalec je predvsem upravičen te Splošne pogoje poslovanja spremeniti, če nujnost takšne spremembe izhaja iz pravnih predpisov države, v kateri poteka prodaja in zagotavljanje storitev s strani Prodajalca.

9.3

S svojo nadaljnjo uporabo e-trgovine po tem, ko je prišlo do spremembe teh Splošnih pogojev poslovanja, in pošiljanjem naročila Kupec izraža svoje soglasje s spremenjenim besedilom teh Splošnih pogojev poslovanja, po potrebi s spremenjenim besedilom soglasja za obdelavo osebnih podatkov.

9.4

Prodajalec se zavezuje sporočilo o spremembah pogojev objaviti na svojih spletnih straneh. Spremembe ne bodo uporabljene za nazaj. Spremembe, ki se nanašajo na nove funkcije določene Storitve ali spremembe, izvedene iz pravnih razlogov, pa bodo začele veljati takoj. Če se s spremenjenimi pogoji Kupec ne bo strinjal, mora prenehati uporabljati e-trgovino.

9.5

Kupec se zavezuje besedilo Splošnih pogojev poslovanja redno preverjati.

10

Dostava

10.1

Naslov za dostavo Prodajalca je naslov Velké dráhy 74e, 664 61 Opatovice.

10.2

Kakršnakoli pošiljka, poslana Prodajalcu, se šteje za dostavljeno v trenutku njenega prevzema s strani Prodajalca. Če Prodajalec ne prevzame pošiljke na svojem naslovu za dostavo, se pošiljka šteje za dostavljeno deseti dan po njeni hrambi pri izvajalcu poštnih storitev, ne glede na to, iz kakšnega razloga pošiljka ni bila dostavljena (tj. pošiljka se šteje za dostavljeno tudi v primeru, da se je naslovnik preselil itd.).

10.3

Naslov za dostavo Kupca je naslov, ki ga je določeni Kupec navedel pri svoji registraciji oziroma pri ustanovitvi svojega uporabniškega računa ali v okviru naročila blaga, po potrebi drug naslov, ki ga Kupec naknadno sporoči Prodajalcu ali navede v nastavitvah svojega uporabniškega računa.

10.4

Kakršnakoli pošiljka, poslana Kupcu, se šteje za dostavljeno v trenutku njenega prevzema s strani Kupca. Če Kupec ne prevzame pošiljke na svojem naslovu za dostavo, se pošiljka šteje za dostavljeno deseti dan po njeni hrambi pri izvajalcu poštnih storitev, ne glede na to, iz kakšnega razloga pošiljka ni bila dostavljena (tj. pošiljka se šteje za dostavljeno tudi v primeru, da se je naslovnik preselil itd.).

10.5

Zgoraj navedeni načini ne izključujejo dostave pošiljk na druge načine, ki jih omogoča pravni red, tj. npr. prek podatkovnega predala.

11

Pravo, ki se uporablja, in sodna pristojnost

11.1

Ti pogoji uporabe e-trgovine in/ali sklepanja prodajnih pogodb prek sredstev elektronske komunikacije na daljavo, po potrebi neposredne udeležbe pogodbenih strank, se ravnajo izključno po pravnem redu Češke republike v skladu s čl. XVI. odst. 9. Kolizijske norme se ne uporabljajo, če pa je njihova uporaba nujna, se uporabljajo v smislu, ki omogoča uporabo češkega pravnega reda v najširšem možnem obsegu.

11.2

Z uporabo e-trgovine in/ali sklenitvijo prodajne pogodbe Kupci izražajo svoje soglasje z zgoraj navedeno izbiro pravnega reda Češke republike, če lahko takšno soglasje veljavno dajo. Prodajalec se s takšno izbiro prav tako strinja.

12

Skupne in končne določbe

12.1

Prodajalec si tudi v zvezi s komunikacijo na daljavo ne zaračunava nobenih stroškov. Kupec nosi vse stroške uporabe teh sredstev komunikacije na daljavo, predvsem stroške odhodnih telefonskih klicev, stroške dostopa do interneta in podobno. Stroški uporabe teh komunikacijskih sredstev so v običajni višini, odvisni od tarife telekomunikacijskih storitev, ki jih uporablja Kupec.

12.2

Potrošnik je upravičen s svojimi morebitnimi pritožbami obrniti se neposredno na Prodajalca.

12.3

Za izvensodno reševanje potrošniških sporov iz prodajne pogodbe je pristojna Češka trgovinska inšpekcija, Osrednji inšpektorat – oddelek ADR, Štěpánská 44, 110 00 Praha 1, e-pošta: adr@coi.cz, splet: adr.coi.cz . Platformo za reševanje sporov na spletu, ki se nahaja na internetnem naslovu http://ec.europa.eu/consumers/odr, je mogoče uporabiti pri reševanju sporov med prodajalcem in kupcem iz prodajne pogodbe. Za vse spore med prodajalcem in kupcem so izključno krajevno in stvarno pristojna sodišča Češke republike.

12.4

Evropski potrošniški center Češka republika, s sedežem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetni naslov: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktno mesto v skladu z Uredbo Evropskega parlamenta in Sveta (EU) št. 524/2013 z dne 21. maja 2013 o spletnem reševanju potrošniških sporov in spremembi Uredbe (ES) št. 2006/2004 in Direktive 2009/22/ES (uredba o spletnem reševanju potrošniških sporov).

12.5

Prodajalec v odnosu do Potrošnika ni vezan z nobenim etičnim kodeksom ravnanja v smislu določbe § 1826 odst. 1 pis. e) Civilnega zakonika.

12.6

Vse druge informacije in dejstva, h katerih sporočilu Potrošniku je Prodajalec zavezan v skladu z določbo § 1811 odst. 2 in § 1820 odst. 1 Civilnega zakonika in ki niso razvidne iz ustreznih določb teh Splošnih pogojev poslovanja, izhajajo iz konkretnega Naročila, ki ga je opravil Potrošnik.

12.7

Če Kupec ne izbere drugače, Kupec soglaša s pošiljanjem informacij, povezanih z blagom, storitvami ali podjetjem Prodajalca na elektronski naslov Kupca in nadalje soglaša s pošiljanjem poslovnih sporočil s strani Prodajalca na elektronski naslov kupca.

12.8

Kupec soglaša s shranjevanjem t. i. piškotkov na njegov računalnik. V primeru, da je nakup v spletnem vmesniku e-trgovine mogoče opraviti in obveznosti Prodajalca iz prodajne pogodbe izpolniti, ne da bi prišlo do shranjevanja t. i. piškotkov na računalnik Kupca, lahko Kupec soglasje v skladu s prejšnjim stavkom kadarkoli prekliče.

12.9

Vsi pogodbeni odnosi, vključno s temi SPP, se ravnajo po pravnem redu Češke republike. Če je Kupec Potrošnik, se odnosi, ki niso urejeni s SPP, ravnajo po Civilnem zakoniku in zakonu št. 634/1992 Sb., o varstvu potrošnikov, v veljavnem besedilu. Če je Kupec Podjetnik, se odnosi, ki niso urejeni s SPP, ravnajo po Civilnem zakoniku.

12.10

Ti Splošni pogoji poslovanja začnejo veljati z dnem njihove objave na Spletnih straneh Prodajalca in so v ustreznem besedilu odločilni za vsa naročila, opravljena ta dan in kasneje. Z dnem objave teh Splošnih pogojev poslovanja se razveljavijo prejšnji Splošni pogoji poslovanja, kar pa ne vpliva na prodajne pogodbe, sklenjene po dosedanjem besedilu Splošnih pogojev poslovanja. Prodajalec si pridržuje pravico do spremembe teh Splošnih pogojev poslovanja, kar pa ne vpliva na prodajne pogodbe, sklenjene prej po teh Splošnih pogojih poslovanja. Novo besedilo Splošnih pogojev poslovanja bo objavljeno na Spletnih straneh Prodajalca.

12.11

Ti Splošni pogoji poslovanja so neločljiv del prodajne pogodbe. Posebni dogovori s Kupcem, opravljeni v prodajni pogodbi, imajo prednost pred določbami teh Splošnih pogojev poslovanja, ki bi bili z njimi v nasprotju.

12.12

Vse informacije o blagu, nameščenem na Spletnih straneh Prodajalca, so informativne narave in iz njih ni mogoče izpeljevati pravnih posledic.

12.13

Kontaktni podatki za uveljavljanje pravic Potrošnika:
E-pošta: info@ljubkidom.si

12.14

Splošni pogoji poslovanja ne podeljujejo pravic nobenim tretjim strankam.

12.15

Če bo Kupec in uporabnik e-trgovine te Splošne pogodbene pogoje kršil in Prodajalec na to kršitev ne bo reagiral, to ne pomeni, da bi se Prodajalec odpovedoval kakršnimkoli pravicam, ki mu morda pripadajo (kot na primer pravica nadalje v prihodnosti izvajati potrebna pravna dejanja, ki vodijo k uveljavljanju njegovih pravic).

12.16

Če se izkaže, da določena določba teh Splošnih pogojev poslovanja ni izvršljiva, ta dejstva ne bo vplivala na nobeno drugo določbo.

12.17

Če je kakršnakoli obveznost, ki izhaja iz teh Splošnih pogojev poslovanja, ki pa ne tvori njihove bistvene sestavine, neizvršljiva kot celota ali njen del, je v celoti ločljiva od drugih določb teh Splošnih pogojev poslovanja, in takšna neveljavnost ali neizvršljivost ne bo imela nobenega vpliva na veljavnost in izvršljivost kakršnihkoli drugih obveznosti v skladu s temi Splošnimi pogoji poslovanja. Če se razlog neveljavnosti nanaša samo na takšen del pravnega dejanja, ki ga je mogoče ločiti od njegove druge vsebine, je neveljaven samo ta del, če je mogoče domnevati, da bi do pravnega dejanja prišlo tudi brez neveljavnega dela, če bi stranka prepoznala neveljavnost pravočasno.

12.18

Če bo Kupec izrazil svoje nestrinjanje s temi Splošnimi pogoji poslovanja, ni upravičen e-trgovino nadalje uporabljati, razen če se s Prodajalcem dogovori drugače.

12.19

Kupec se zaveda, da če bo podal predlog za spremembo teh Splošnih pogojev poslovanja, bo do trenutka, ko bo takšna sprememba s strani Prodajalca izrecno pisno sprejeta ali dokler ne pride do drugega dogovora med Pogodbenimi strankami, upravičen uporabljati e-trgovino in sklepati prodajne pogodbe s Prodajalcem v skladu s temi nespremenjenimi Splošnimi pogoji poslovanja.

12.20

Pravice in obveznosti v skladu s temi Splošnimi pogoji poslovanja ostanejo v veljavi tudi po tem, ko Kupec preneha uporabljati e-trgovino.

12.21

Do sklenitve pogodbe v skladu s temi Splošnimi pogoji poslovanja lahko pride v vseh jezikovnih različicah, objavljenih na Spletnih straneh. V primeru neskladja med več jezikovnimi različicami teh Splošnih pogodbenih pogojev je odločilno njihovo češko besedilo.

12.22

Zahtevki za pogodbene kazni v skladu s temi Splošnimi pogoji poslovanja ne vplivajo na zahtevke za nadomestilo škode v celoti.